Dokument określa przede wszystkim zasady, na jakich zawierane są umowy w Sklepie, w tym przedstawia ważne informacje o Sprzedawcy i informuje o prawach dla Kupujących.

1 Definicje

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni uznanych w Polsce za wolne od pracy.

Kodeks cywilny – ustawa obowiązująca w Polsce z dnia 23 kwietnia 1964 r., znana jako Kodeks cywilny.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie lub podejmująca działania zmierzające do zawarcia umowy zakupu, niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością zawodową lub gospodarczą.

Konto – usługa cyfrowa, określona w osobnym regulaminie, zgodna z Ustawą o prawach konsumenta, umożliwiająca Kupującemu bezpłatny dostęp do dodatkowych funkcji Sklepu.

Kupujący – każda osoba lub podmiot dokonujący zakupu w Sklepie bądź podejmujący działania mające na celu zakup.

Kupujący uprzywilejowany – zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca uprzywilejowany.

Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna, która dokonuje zakupu lub zamierza zawrzeć umowę ze Sprzedawcą w ramach swojej działalności gospodarczej, ale nie związanej bezpośrednio z jej charakterem zawodowym.

Punkt odbioru – lokalizacja  Zakład Handlowo-Produkcyjno-Przetwórczy Aleksandra LEJA i Wspólnicy Sp. J, gdzie Kupujący może odebrać zamówione towary.

Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady działania Sklepu.

Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://KielbasaWiejska.pl, zarządzany przez Sprzedawcę.

Sprzedawca – Zakład Handlowo-Produkcyjno-Przetwórczy Aleksandra LEJA i Wspólnicy Sp. J., z siedzibą pod adresem: Jodłowa 91, 39-225 Jodłowa, NIP: 872-19-35-653, REGON: 690637898.

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r., regulująca prawa konsumentów w Polsce.

2 Kontakt ze sprzedawcą

  1. Adres : Zakład Handlowo-Produkcyjno-Przetwórczy Aleksandra LEJA i Wspólnicy Sp. J,Jodłowa 91, 39-225 Jodłowa
  2. Adres e-mail: sklep@kielbasawiejska.pl
  3. Telefon:+48 516 146 766,+48 14 672 60 40

3 Wymogi techniczne

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
    • urządzenie z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail i numer telefonu.

4 Zakupy w Sklepie

  1. Ceny produktów dostępnych w Sklepie są cenami brutto,  ostatecznymi za dany produkt.
  2. Sprzedawca informuje, że całkowita wartość zamówienia obejmuje cenę produktu oraz ewentualne koszty dostawy, jeśli mają zastosowanie, które są jasno przedstawione w Sklepie.
  3. Aby dokonać zakupu, wybrany produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Kupujący wybiera sposób dostawy oraz metodę płatności z dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje niezbędne dane do realizacji zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie, gdy Kupujący potwierdzi jego treść oraz zaakceptuje Regulamin.
  6. Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy między Kupującym a Sprzedawcą.
  7. Kupujący może założyć Konto w Sklepie lub dokonywać zakupów bez rejestracji, podając swoje dane przy każdym zamówieniu.

5 Płatności

  1. W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
    1. zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    2. za pomocą karty płatniczej:
      • Visa
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    3. za pośrednictwem platformy płatniczej:
      • Przelewy24
      • BLIK
  2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia, po tym terminie zamówienie będzie anulowane.

6 Realizacja zamówienia

  1. Termin realizacji zamówienia do 3 dni roboczych od momentu złożenia zamównia, gdzie ostatnim dniem wysyłki jest czwartek. 
  2. W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
  3. Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
    • Polska
    • Niemcy
  4. W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:
    1. za pośrednictwem firmy kurierskiej Inpost
    2. do paczkomatów InPost.
  5. Kupujący może odebrać towar osobiście w Punkcie Odbioru Zakład Handlowo-Produkcyjno-Przetwórczy Aleksandra LEJA i Wspólnicy Sp. J,Jodłowa 91, 39-225 Jodłowa
  6. w godzinach jego otwarcia od 8:00 - 16:00. 
  7. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.

7 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą poprzez Sklep w terminie 14 dni bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem 8 Regulaminu.

  2. Termin odstąpienia od umowy wynosi 14 dni od dnia:

    • w którym Kupujący uprzywilejowany otrzymał towar, lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik, wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie towaru;
    • w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego z zamówionych towarów, jeśli zamówienie obejmowało wiele produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach.
  3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Kupujący uprzywilejowany musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez złożenie jednoznacznego oświadczenia (np. listem lub e-mailem), korzystając z danych kontaktowych podanych w 2 Regulaminu.

  4. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na końcu Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.

  5. Aby zachować termin odstąpienia, wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację o odstąpieniu przed upływem 14 dni od otrzymania towaru.

Skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybrania innej niż najtańsza opcji dostawy oferowanej przez Sprzedawcę), niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od momentu otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy.

  2. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności, jakiej użył Kupujący, chyba że Kupujący wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu. Kupujący nie poniesie żadnych dodatkowych opłat z tytułu zwrotu środków.

  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  4. Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany odesłać towar na adres:  Zakład Handlowo-Produkcyjno-Przetwórczy Aleksandra LEJA i Wspólnicy Sp. J,Jodłowa 91, 39-225 Jodłowa później niż 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany wyśle towar przed upływem tego terminu.

  5. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  6. Kupujący uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z użytkowania go w sposób wykraczający poza to, co jest konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

  7. Jeśli charakter towaru uniemożliwia jego zwrot w zwykłym trybie pocztowym, Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany o szacowanych kosztach zwrotu w opisie towaru na stronie Sklepu lub podczas składania zamówienia.

  8. W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, zwrot zostanie dokonany na rachunek bankowy przypisany do tej karty.

8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w 7 Regulaminu, nie obowiązuje w przypadku umów:

  1. Kiedy przedmiotem zakupu jest towar wykonany na indywidualne zamówienie Kupującego uprzywilejowanego lub dopasowany do jego specyficznych potrzeb.
  2. Gdy towar ma krótki termin przydatności do użycia lub szybko się psuje.
  3. W sytuacji, gdy towar jest dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na higienę lub ochronę zdrowia, jeżeli opakowanie zostało naruszone po dostarczeniu.
  4. Jeśli towar po dostarczeniu zostaje nierozerwalnie połączony z innymi przedmiotami, co uniemożliwia jego oddzielenie.

9 Reklamacje

I Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w 2 Regulaminu.
  3. Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w Sklepie.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

II Kupujący uprzywilejowani

  1. Towary
    1. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
    2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
    3. Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać:
      1. wymiany towaru,
      2. naprawy towaru.
    4. Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
      1. obniżeniu ceny,
      2. odstąpieniu od umowy
      w sytuacji, gdy:
      • Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
      • Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
      • brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
      • brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
      • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
    5. W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
    6. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
    7. W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres Zakład Handlowo-Produkcyjno-Przetwórczy Aleksandra LEJA i Wspólnicy Sp. J.
      Jodłowa 91, 39-225 Jodłowa. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
    8. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
  2. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
    1. Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
      • pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      • internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
      Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
      • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
      • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
    2. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
    3. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
    4. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

III Kupujący inni niż kupujący uprzywilejowani

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
  2. Wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.
  3. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
  4. Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    2. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    3. żądać wymiany towaru na wolny od wad,
    4. żądać usunięcia wady.
  5. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres UL. Golska 36, 63-233 Jaraczewo.

10 Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
    • umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
    • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
  4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
    1. przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
    2. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
    3. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
    4. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
    – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
  5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
    1. dostępu do swoich danych osobowych,
    2. ich sprostowania,
    3. usunięcia,
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przeniesienia danych do innego administratora
      a także prawo:
    6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
  6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z 2 Regulaminu.
  7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

11 Zastrzeżenia

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
  4. Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
  5. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  6. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.